Dĺžka trasy cca 29 km, prevýšenie 700 m
Doba výletu cca 3 hodiny, aj so zastávkou na Bielom kríži
Vhodné pre: trekové a horské bicykle
Náročnosť trasy: stredná
Povrch: asfalt (90 %) poľná cesta (10 %)

Trasa:

• Z centra bratislavskej Rače od kruhového objazdu sa vyberieme miestnou komunikáciou smerom na Svätý Jur. V tomto úseku je trasa značená červeným cykloznačením ( cyklotrasa č. 048 – Vinohradnícka cyklotrasa). Prejdeme okolo konečnej električiek a po asfaltovej ceste ďalej pokračujeme severovýchodným smerom popod Malé Karpaty, zľava obídeme cez malý kopec križovatku diaľnice D4, a neskôr sa dostaneme k Pustému kostolíku s miestnou kalváriou a cykloodpočívadlom.

• Od cykloodpočívadla sledujeme pozorne cykloznačenie, ktoré nás trošku zložitejšie prevedie popod hlavnú cestu, o kúsok ďalej popod železnicu, takto sa dostaneme až k Šúrskemu kanálu. Tu sa napojíme na modré cykloznačenie ( cyklotrasa č. 2002), ktoré budeme sledovať cez celé mestečko Svätý Jur, a potom aj v lese až po križovatku ciest pod Veľkým Javorníkom.

• Určite sa oplatí zastaviť vo Svätom Jure, kde je možnosť vidieť viacero zaujímavých stavieb, počnúc mestskou radnicou, slnečnými hodinami na piaristickom kláštore, kúsok vyššie i Pálfiovský kaštieľ či pekný kostol v miestnej časti Neštich. Neďaleko v lese je aj známa zrúcanina hrady Biely Kameň.

• Z mestečka Svätý Jur začneme stúpať po asfaltovej komunikáciu na hrebeň Malých Karpát, toto stúpanie nie je veľmi strmé, ale je pomerne dosť dlhé ( cca 6,5 km). Pred križovatkou pod Veľkým Javorníkom je napravo od cesty pekná pikniková lúka s prístreškom, ohniskom a pitnou studničkou. Na tejto križovatke opustíme modro značenú cyklotrasu a pokračujeme neznačenou asfaltkou vľavo do mierneho kopca a cca po 2,7 km prídeme na obľúbené výletné miesto Bratislavčanov – na Biely kríž.

• Biely kríž sa nachádza vo výške 500 m.n.m., je to križovatka turistických a cykloturistických trás. Je tu zrekonštruovaná horáreň, kde sa dá aj ubytovať, sú tu dva bufety s občerstvením, cykloodpočívadlo, lúka.

• Z Bieleho kríža pokračujeme ďalej pravou asfaltovou cestou, ktorá je značená červeným cykloznačením ( cyklotrasa č. 047 – Štefánikova cyklotrasa). Po nej sa spustíme dolu kopcom, neskôr minieme Dolný červený kríž ( s pekným veľkým dreveným prístreškom, ohniskami a neďalekou Zbojníckou studničkou), a cesta nás privedie na križovatku trás – Pekná cesta – Spariská. Tu, pri cyklosmerovníkoch a mape odbočíme doľava, a asfaltová cesta nás privedie po 1 km k horárni na Peknej ceste ( bufet, detské preliezky, prístrešky, ohniská… )

• Od horárne sa spustíme prudším zjazdom po ceste až prídeme na okraj Rače. Tu pri ďalšom cyklosmerovníku zabočíme doľava a cez vinohrady po poľnej ceste sa dostaneme do starej Rače. Miestna komunikácia nás prevedie cez túto časť a popri oboch kostoloch sa dostaneme späť na námestie A. Hlinku, kde sme aj výlet začali.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.