Farba: červená
Evidenčné číslo: 019
Dĺžka (km): 67,9 km
Prevýšenie: 457/912 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: SPORT (stredné) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika: Magistrála spájajúca Žilinský kraj s Hornou Nitrou. Momentálne končí v obci Žabokreky nad Nitrou. V budúcnosti sa počíta s jej pretiahnutím až do Topoľčian, kde by sa spojila s ďalšou magistrálou Naprieč Inovcom. Ponitrianska magistrála začína v oblasti Horná Nitra. Prechádza ňou či na nej končí viacero cykloturistických trás v oblasti. Trasa je momentálne veľmi zle značená, nakoľko značenie nebolo takmer 10 rokov obnovené a je skoro celé zničené. Jej prejdenie odporúčame s GPS zariadením.

Popis: Trasa začína na Fačkovskom sedle pod majestátnym Kľakom na hranici so Žilinským krajom. V sedle je možnosť dobre sa občerstviť v reštaurácii. Ďalej trasa pokračuje po ceste č. 64, míňa prameň rieky Nitra a zjazdom prechádza až do obce Kľačno. V tejto obci je prvá križovatka so žltou cykloturistickou trasou č. 8321. Trasa ďalej prechádza obcou a prichádza do Nitrianskeho Pravna, kde je na námestí križovatka s modrou cykloturistickou trasou č. 2308. V obci je viacero možností občerstvenia a posedenia. Z Nitrianskeho Pravna trasa ďalej pokračuje smerom na obec Chvojnica. Tesne pred Chvojnicou však trasa odbočí doľava a cesta sa mení na lesnú. Po nej pokračuje mierne zvlneným terénom až do obce Poruba. Z Poruby už trasa vedie po poľnej ceste do Kanianky. Tu opäť poľná cesta strieda asfaltovú a pokračuje do Bojníc, pričom ešte pred touto obcou križuje zelenú trasu č. 5317. V Bojniciach trasa prechádza popod dominantu celej Hornej Nitry – Bojnický zámok. Kúsok od zámku sa nachádza aj ZOO, pričom nám prehliadka týchto dvoch atrakcií môže zabrať aj 4-5 hodín. Preto odporúčame nezabudnúť na túto skutočnosť pri plánovaní výletu.

Po oddychu v Bojniciach trasa pokračuje do obce Opatovce nad Nitrou, cez ktorú prechádza poza rieku Nitra miestami po cyklochodníku a tiež po miestnej asfaltovej komunikácii. Po nich sa trasa dostáva do Novák a vinie sa uličkami až do centra mesta. Tam sa však dlho nezdrží a trasa pokračuje smerom na miestny vrch Dubina, kde na malom kúsku ide spoločne s náučným banským chodníkom. Tu už je magistrála vedená po nespevnenej lesnej ceste. Z Dubiny sa okolo banskej šachty už trasa spúšťa do obce Kamenec pod Vtáčnikom, kde sa opäť stretá s modrou trasou č. 2308. Z Kamenca červená magistrála pokračuje do obce Bystričany a Čerenian. Pred Čereňanmi trasa vychádza na cestu č. 64, po ktorej pokračuje až za Oslany. V týchto miestach treba byť obzvlášť opatrný, pretože tento úsek trasy je veľmi frekventovaný. Za Oslanmi však cyklotrasa schádza na starú cestu, po ktorej vedie až na začiatok obce Malé Uherce. V tomto mieste prekrižuje hlavnú cestu a uličkami sa dostáva do mesta Partizánske. Toto mesto však celé obchádza po hrádzi rieky Nitra a na cestu č. 64 sa vráti až v mestskej časti Malé Bielice. Po nej pokračuje do Žabokrekov nad Nitrou, kde trasa končí.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.