Farba: červená
Evidenčné číslo: 038
Dĺžka (km): 73,3 km
Prevýšenie: 1079/588 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: SPORT (stredné) - CESTNÉ TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika: Červená cykloturistická značka spája Považie s Oravou a zároveň prepája Vážsku cyklomagistrálu s Oravskou cyklomagistrálou. Trasa bola pri poslednej obnove preložená na nové úseky mimo zóny dopravy.

Popis: Terchovsko-Oravská cyklomagistrála začína na križovatke viacerých cykloturistických trás pri VN Žilina. Značka prechádza popri miestnom skateparku a začne stúpať na hrádzu. Po hrádzi pokračuje cez Mojš až do Varína. Prechádza obcou a pri ATC Varín vstupuje na novo-vybudovaný cyklochodník s mohutnými unikátnymi drevenými mostami, ktorý kopíruje rieku Varínka.

Po cyklochodníku trasa obchádza obec Krasňany a vstupuje do obce Stráža, kde stretáme zelenú cykloturistickú značku č. 5472. Spoločne trasy prechádzajú popri malebnej kaplnke, pokračujú až k lávke cez Varínku. Zelená trasa sa odpája a my prechádzame na druhú stranu rieky. Tu sme sa opätovne napojili na vybudovaný cyklochodník, obchádzame obec Belá, prechádzame veľmi známym Campingom Belá v obci Nižné Kamence.

Tu upozorňujeme na menej viditeľný prejazd popri parkovisku v tomto kempe. Trasa ďalej pokračuje po cyklochodníku, nevychádzajte na hlavnú cestu. Cyklochodník vedie až do centra obce Nižné Kamence, kde opäť na chvíľku schádzame a pokračujeme popri rodinných domoch.

Na konci ulice sa opäť napájame na cyklochodník a lávku cez Varínku.  V obci Vyšné Kamence vybudovaný chodník končí a ďalej pokračujeme už po frekventovanej ceste. Upozorňujeme cyklistov aby od tohto úseku zvýšili opatrnosť.

Popri ceste je malý chodníček, ktorý je určený pre cyklistov a chodcov. Trasa pokračuje do Terchovej k centrálnej orientácii, kde sa napája na súbor cykloturistických trás v Jánošíkovom cyklistickom raji. V prípade potreby sa v Terchovej nachádzajú i dva cykloservisné stojany (pri hlavnej autobusovej zástavke a pri Drevenica resort).

Červená značka pokračuje lokalitou Biely potok (odbočka k turistickým trasám na Jánošíkove diery) až do Zázrivej. Tu nás čaká prvé väčšie stúpanie a následný zjazd do centra obce, kde na križovatke cyklotrás odbočíme prudko vpravo. Prejdeme obcou a pokračujeme do lokality Zázrivá, Havranie z kadiaľ nás čaká najvyššie stúpanie na trase až k Holi nad Klobučnou (1 069 m n. m.).

Trasa prichádza do Oravskej Lesnej, kde odporúčame návštevu Oravskej lesnej železnice. Následne pokračujeme do obce Zákamenné, kde stretáme križovatku s 006 – Oravská cyklomagistrálou. Červená značka pokračuje do obce následne Novoť až na hranicu s Poľskom, kde trasa končí. Tu je možné sa napojiť na poľské cyklotrasy.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.